Turundusanalüütika

Analüütilised tööriistad on eduka turunduse aluseks. 

Google on tõenäoliselt kõigile tuntud suurettevõte, kelle toodete hulgast tuntuim on ilmselt maailmas enimkasutatud otsingumootor – Google. Digiturunduse valdkonnas on pea sama populaarsed veel teised Google’i tooted nagu Google Analytics (GA), Google Ads, Google Search Console ja Google Tag Manager (GTM). Kõik need kontod on võimalik luua tasuta, kuid vaid konto loomisest on vähe abi, kui puuduvad teadmised, kuidas neid kontosid kõige mõistlikumalt seadistada ning omavahel siduda. Järgnevalt tutvustame veidi lähemalt GA ning GTM keskkondi. 

Google Analytics 

GA on baaskeskkond veebilehe liikluse analüüsiks. See analüütilne tööriist aitab kindlaks määrata kui palju lehekülastusi ja kasutajaid veebileht kogub, mis kanalitest need külastused tulevad ning samuti kui kvaliteetsed need külastused on. GA keskkonnas on vastavalt konkreetse ettevõtte eesmärkidele võimalik seadistada konversioonid, mille abil saab hinnata äriliste eesmärkide saavutamist.  

Konversioonideks võivad veebilehel olla näiteks ostu sooritamine, uudiskirjaga liitumine, failide allalaadimine ning muud tegevused veebilehel, mis näitavad kas otsest või kaudsemat lehekülastaja huvi pakutava toote/teenuse vastu. Lisaks võimaldab GA analüüsida seda, mis kanalid, kampaaniad ning muud (digi)turundustegevused aitavad suurendada konversioone ehk kui efektiivsed on erinevad tegevused konversioonide toomisel. 

 Kas mu veebilehel on Google Analytics’i vana või uus versioon? 

Seda on kõige lihtsam kontrollida Sinu GA konto alt.  

  • Logi sisse oma Google Analytics kontole.  
  • Liigu oma veebilehega seotud konto alt „Properties & Apps“ vaatesse. 
  • Kui näed seal property-t, mille juures on toodud kood, mis on vormis UA-12345678-9, siis see on GA vana versioon ehk Universal Analytics. 
  • Kui näed seal property-t, mille juures on toodud kood, mis on vormis 123456789, siis see on GA4. 

NB! Lisaks tuleb olla kindel, et Sinule ligipääsetavad GA property koodid on ka päriselt veebilehele lisatud! Seda saad kontrollida oma veebihaldussüsteemist. 

 

Google Tag Manager 

GTM on Google’i toode, mis sai alguse juba 2012. aastal, kuid sellest hoolimata ei ole see igale ettevõtjale nii tuntud kui näiteks GA või Google Ads. GTM on keskkond, mille abil saab jälgida leheliiklust veidi detailsemalt, ilma arendajatelt olulist lisanduvat abi palumata. Google Tag Manageri keskkonnas ei ole raporteid ega andmeid nagu GA-s – GTM on vaid selle jaoks, et teha vajalikud lisaseadstused veidi keerukamate konversioonide seadistamiseks ning saata need andmed määratud GA vaatesse. GA-s saab juba omakorda seadistada vajalikud konversioonid ning kogutud andmeid analüüsida erinevate raportitena. 

Google Tag Manager võib osutuda eriti kasulikuks just e-poodide konversioonide seadistamisel. Olenevalt veebilehest ei pruugi pluginate abil seadistustest piisata ning võib osutuda vajalikuks e-poe konversioonide seadistamine GTM abiga. Sellisel juhul on tõenäoliselt vajalik ka koostöö arendajaga. 

GTM abil on võimalik lisada lehele erinevaid tööriistu. Näiteks juhul kui Sinu veebile andmete jälgimiseks ei ole veel GA4 seadistatud, siis kõige lihtsam on kõigepealt lehele lisada Google Tag Manageri koteineri kood ning selle abil saab lehe ühendada ka GA4 property-ga. Sel viisil on ka veebilehe koodi vaja lisada vaid üks kood, mille abil saab rakendata mitmeid erinevaid tööriistu. 

Google Tag Manageri konteineri abil saab veebilehele lisada nii Google’i enda tooteid (nt Google Ads, Google Clarity) kui ka kolmandate osapoolte tooteid (Facebook Pixel, LinkedIn Insight jpt). Seega on võimalik mitme erineva koodi asemel lehele lisada vaid üks GTM konteiner ning selle abil saab ühendada veebilehega pea kõik teised vajalikud keskkonnad. 

 

Võta meiega ühendust, kui 

  • Soovid luua ja seadistada Google Analytics 4 ja/või Google Tag Manageri konto 
  • Oled juba ise loonud GA4 ja/või GTM kontod ning soovid abi edasise seadistusega 
  • Vajad abi erinevate kohandatud raportite loomisega GA4 keskkonnas ning soovi korral ka Looker Studios (Google Data Studio) 
  • Soovid lisaks baasseadistustele õppida rohkem Google Analytics 4 keskkonda tundma ja sellega igapäevaselt töötama – pakume ka Google Analytics 4 koolitust 
  • Sa pole kindel, mis täpsemalt Sinu kodulehe analüütikas toimub ning vajad ülevaadet koos plaaniga kuidas edasi minna 
  • Sul tekkis lisaküsimusi – arutame hea meelega ning vastame Sinu küsimustele! 

 

Küsi pakkumist