Kõik postitused

Tulevikukindla turundusanalüütika 3 sammu. Universal Analytics sulgub lõplikult 1. juulil 2024!

07.06.2024

Täitub aasta Google Analytics 4 ülemineku perioodist. Kui seni on olnud UA koos andmetega kätte saadav, siis 1. juulist 2024 lõpetab Google Universal Analyticsi toe. See tähendab, et kontole ja andmetele enam UA kaudu ligi ei pääse.  

Oluline ajalugu & andmestik ei ole aga siiski täielikult kadumas, vaid täna tuleks valida endale andmete säilitamiseks sobivaim variant. Seejuures on oluline järgida ka andmetöötluse ning –kaitse põhimõtteid.  

Miks ajaloolisi andmeid säilitada? 

Lisaks sellele, et ajaloolised andmed võimaldavad analüüsida trende aastate lõikes nii veebikülastuse, kasutajate kui ka müügitulemuste osas, on UA andmed üheks võtmeks GDPRi mõju miinuste likvideerimisel.  

Kolmandate küpsiste kogumine saab Google’is uue aasta alguses lõpu, juba pikalt on astutud selleks vajalikke samme. Viimasena neist rakendati Consent Mode V2. See on tekitanud muutusi ning tühimikke tänastes andmetes. Ajaloolised andmed aitavad hinnata tänase analüütika täpsust, teha vajalikke kohandusi ning olla ka alusmaterjaliks AI-l põhinevatele strateegiatele.  

Olulised tähelepanekud UA andmete kasutamisel 

UA & GA4 suurim erisus on andmekogumismeetod. Viimane neist on sündmuspõhine, kuid UA oli fokusseeritud sessioonidele ja lehevaatamistele. Erineva tööpõhimõtte tõttu on sessioonide ja külastajate arvud UAs & GA4s erinevad. UA tugines täielikult küpsistele, GA4 aga rohkem anonüümsetele kasutaja ID-dele. 

Oluline on seega andmete võrdluseks kasutada platvormi, mis aitab metodoloogilised erisused kõrvaldada. Hea vahend selleks on Google’i enda BiqQuery, mis võimaldab andmestiku mudeldada nii, et mõlema platvormi andmed oleksid võrreldavad. 

UA andmete arhiveerimise piirganud 

Universal Analyticsil on raporeerimise piirangud. Raportid saavad sisaldada maksimaalselt 10 dimensiooni ning 9 meetrikut. See tähendab, et kõiki võimalikke (ja vajalikke) dimensioone & meetrikuid ei saa ühe raportina alla laadida.  

Kui asud andmeskeemat UA andmete eksportimiseks looma, on kõige olulisem määratleda, millised dimensioonid ja meetrikud on kõige vajalikumad ning millised raportivaated. 

Kõiki andmeid ei olegi mõistlik säilitada, sest suure mahu haldamine eeldab andmeanalüüsi teadmisi. Turundaja või ettevõtjana arhiveeri andmed, mis on ettevõtte seisukohast olulised ning mida igapäevaselt kasutate. 

3 sammu UA andmete arhiveerimiseks & kasutamiseks 

Samm 1: Ekspordi UA-st oma ajaloolised turundusandmed. Otsusta eelnevalt, millised perioodivahemikud ning raportid on kõige olulisemad. 

Samm 2: vali andmete säilitamiseks sobiv platvorm. Andmete jooksvaks kasutamiseks on oluline pilvelahendus, kuid turvalisuse mõistes on hea idee need ka kõvakettale salvestada. Soovitame kasutada BigQuery’t, mis võimaldab UA andmed ka ümber mudeldada.

Samm 3: Turundusanalüütika edukaks toimimiseks kaalu andmeanalüüsi programmi kasutusele võttu. Olgu selleks siis Looker Studio, PowerBI või mõni kolmas.  

Loo põhjaliku turundusanalüütikaga oma ettevõttes lisaväärtust 

Interaktiivsed ning reaalajas uuenevad dashboard’id on väärtuseks ning abistavaks tööriistaks nii turundustiimile, ettevõtte juhtidele, müügitiimile aga ka toote-, teenuse- ja kliendikogemuse tiimidele. 

PowerBI või Looker Studio dashboard’id võimaldavad kiiret, mugavat ning holistilist vaadet turundusanalüütikale. Mõlemad platvormid soosivad ka offline, müügi- ja kliendiandmete liidestamist.  

Enim levinud probleem turundusanalüütikas on erisused GA4, UA, Meta Pixeli, Google Adsi ja CRMi vahel. Holistilist dashboard’i kasutades on sul kasutada üks platvorm, kust saad koondvaatena kõige õigema info, mille najalt tegevusi & kanaleid hinnata. Komplekssed andmestikud võtavad arvesse ka cross-channel liikumisi ning erineva pikkusega müügitsükleid.  

Kõige olulisem pluss dashboardide ning pilvelahenduste juures on aga turundusstrateegia tulevikukindlustamine. Sul on olemas oluline komponent, et olla edukas kolmandate osapoolte küpsisteta. Korrektse ning oskusliku kasutamise puhul turunduse tulemuslikkus kasvab, sest su oma andmed ning reaalajas serveripõhised ühendused on aitavad luua asjakohasemad lahendusi kui kolmandatel küpsistel põhinev lähenemine. 

Olemas on ka võimalus poolautomatiseeritud ennustuste koostamiseks ning trendide analüüsimiseks.   

 

Soovid nõu & tuge? 

Kõigest ei pea end ise läbi närima. Kui tunned peale artikli lugemist, et soovid UA andmete arhiveerimisel ning dashboard’ide loomisel abi, siis võta Convertali tiimiga ühendust! 

 

Märkus 1. juuli tähtaja kohta 

Kui satud seda lugema peale 1. juulit, siis sa ei ole veel lootusetult hiljaks jäänud. Kuigi Google’i punane countdown loeb aega 1. juulini, siis Google on kommentaarina lisanud, et UA-d asutakse välja lülitama alates 1. juulist. Varasemate üleminekute puhul oleme näinud, et reaalsuses tähendab see, et sulgemine toimub osade kaupa ning mõne nädala vältel.