Kõik postitused

Google Analytics 4 võimalused ja eelised

30.08.2022

Tuleva aasta 1. juulist tuleb kõigil Universal Analyticsi kasutajatel üle liikuda Google Analytics 4-le (GA4). Tark toimetab migreerumisega juba täna, et platvormi iseärasusi tundma õppida ja uue aasta suveks endale parajas koguses andmeid koguda.

Analytics 4 ei ole täna kasutajate seas kuigi armastatud – kasutamine on võõras ja ebamugav. Siiski on GA4-l mitmeid eeliseid, mis võiksid õppimisprotsessi motiveerida. Alustades näiteks üldisest kasutajaliidese loogikast, mis on üles ehitatud kasutaja teekonna najal: aqusition, engagement, monetization, retention.

All toome välja veel 6 eelist, mis Google Analytics 4 kasutamisel iga andmepõhise turundaja silma särama võiksid panna:

  • Andmed ei tugine enam ainuüksi kolmandate osapoolte küpsistele

Google on juba aastaid maininud kolmandate osapoolte küpsiste kasutamise lõpetamist. Tähtaega on mitmeid kordi edasi lükatud, kuid uus eesmärk on kolmandate osapoolte küpsistest loobuda 2025. aasta lõpuks.

GA4 ongi loodud cookieless future’i tarbeks, sest tugineb masinõppele ja statistilisele modelleerimisele. Kuigi sellel on ka palju plusse, siis ei tasu unustada, et masinõppel põhinevad andmed ei ole täna kindlasti nii täpsed nagu sa küpsiste puhul harjunud oled.

  • Predictive metrics ja audiences

Need kaks ongi ühed masinõppest tulenevad plussid. Ennustuslike mõõdikute (predictive metrics) abil saad näiteks lehelt tuvastada tegevused, mis tõenäolisemalt viivad konversioonini. Täna on Analytics 4-s kasutusel kolme tüüpi ennustuslikke meetrikuid:

  1. purchase probability – tõenäosus, et kasutaja, kes oli aktiivne viimase 28 päeva jooksul, jõuab konversioonini järgmise 7 päeva vältel
  2. churn probability – tõenäosus, et kasutaja, kes oli aktiivne viimase 7 päeva jooksul, ei ole seda enam järgneva 7 päeva jooksul
  3. revenue prediction – oodatav müügitulu järgmise 28 päeva jooksul kasutajalt, kes on eelneva 28 päeva jooksul lehel aktiivne olnud

Digireklaamidega tegelejad on harjunud sihtimisel kasutama algoritmi abi lookalike sihtrühma puhul ehk siis otsima sarnaseid inimesi juba olemasolevale listile – näiteks sarnaseid kasutajaid ostu sooritanutele. GA4 annab piisava andmehulga puhul võimaluse kasutada algoritmi koostatud ennustuslikke auditooriume, mida saab kasutada ka Google Adsi reklaamide sihtimisel. Masinõppe abil saad nüüd sihtida ka näiteks neid, kes tõenäoliselt seitsme päeva jooksul ostaksid.

  • Paremad segmenteerimise võimalused

Erinevalt Universal Analyticsist on Sul Analytics 4-s võimalus segmente teha ka event’ide (page view, ost, päringuvormi täitmine, …) põhjal. Nii saad andmeid põhjalikumalt analüüsida, leida mustreid ja kõige kasumlikumaid kasutajaid. Näiteks analüüsida süvitsi gruppi, kes on vaadanud x arvu lehti, hüljanud ostukorvi või teinud kodulehel konkreetse toimingu, näiteks video lõpuni vaadanud.

GA4 Segment Builder’is saad samuti kasutada masinõppe võimalusi ning uurida segmente, kes on masinõppe arvates näiteks Sinu top spenders järgneva 28 päeva jooksul. Mis on oluline – igat salvestatud rühma saad jagada ka Google Adsiga ning kasutada neid reklaamide sihtimisel.

  • Põhjalikumad andmeanalüüsi ja raportite võimalused

GA4 Explore lehelt leiad nii mõnegi kasuliku template’i erinevate vaadete ja raportite koostamiseks. Millest veel rõõmu tunda – Analytics 4 puhul on piiriks vaid Su oma loovus, sest võimalus mitmekülgseks ja kvaliteetseks andmeanalüüsiks on kahtlemata olemas.

Template’ina on Sind ootamas:

  1. Funnel exploration, mille abil saad analüüsida, segmenteerida ja viimse detailini läbi mõtestada erinevaid kasutaja teekondi.
  2. Path exploration, mida kasutades saad kasutajate teekonnad visualiseerida. Väike pro tip: erinevalt Universal Analyticsist saad kerge vaevaga ehitada ka tagurpidi teekonna, mis algab näiteks konversioonist.
  3. Segment overlap, millega saad uurida korraga kuni kolme segmenti ja vaadelda, mis hetkedel need segmendid kattuvad ning kuidas teineteisega suhestuvad.
  4. User explorer’i abil saad mõista kasutajate individuaalset käitumist, mis omakorda aitab Sul kasutajakogemust personaliseerida või mõista kasutajaid, kes teevad näiteks erakordselt suure ostukorviga ostu.
  5. Cohort exploration jagab lehte külastanud kasutajad gruppidesse ja võimaldab neid gruppe ühiste karakteristikute abil aja jooksul vaadelda ning analüüsida.
  6. User lifetime on siit loetelust ehk üks põnevamaid. Selle abil saad näiteks hinnata, milline kanal või meedium toob kõrgeima lifetime revenue ja sellele kanalile rohkem hoolt anda. Või siis hoopis võrrelda aktiivseid kampaaniaid ning millised neist toovad tõenäolisemalt suurema käibe või millistel on väikseim churn (pooleli jätmise) protsent.
  • BigQuery intergratsioon

BigQuery on Google’i enda andmeladu, mille Analyticsiga ühendamine oli Universali puhul tasuline, kuid GA4s kõigile vabalt kättesaadav. Jättes kõrvale võimalused kõrgema taseme andmeanalüüsiks, on BigQuery’t kasutades võimalik admeid vaadelda tagasiulatuvalt, mis ei ole Analytics 4 interface’is võimalik. Just nii – see on võimalus, kuidas säilitada Universal Analyticsisse kogutud ajaloolisi andmeid ning neid ka edaspidi hõlpsalt kasutada.

  • Hõlpsam cross-domain tracking

Cross-domain tracking‘u seadistamine oli Universalis tihti segadusttekitav ja tülikas protsess. Analytics 4-s tuleb aga aega nõudva protsessi asemel Data Stream’is üles loetleda lihtsalt kõik domeenid, mis ettevõttele kuuluvad. Lihtne!

Head Google Analytics 4 avastamist! 

Christina Värno

digijuht & strateeg


Google Analytics 4 võid selgeks saada ka Convertali spetsialistide abiga! Tutvu GA4 baaskoolituse sisuga siit.