Kõik postitused

Eduka e-poe taga peitub läbimõeldud SEO

13.07.2022

Usun, et kõikide e-poodide eesmärk on pikaajaline ja pidev tulemuste kasv. Selle kõrval ei tohiks SEO (search engine optimisation) tähtsust alahinnata. Jätkusuutlik ja kuluefektiivne e-pood saab suurima osa müügitulust orgaanilisest otsingust. Loomulikult on ka reklaamid olulisel kohal, kuid hoolikas tähelepanu SEO-le võib anda konkurentide ees olulise eelise.

Iga e-pood soovib Google’i otsingutulemustes esimestel positsioonidel olla – seetõttu käib kohtade nimel tihe võistlus. Sageli arvatakse, et kiire lahendus on, kui mainida sisutekstides võimalikult palju märksõnu. Tegelikkuses võib see anda vastupidise efekti. Märksõnade arvust palju olulisem on kirjutada asjakohast sisu, mis klienti paelub ja huvitab.

Vana tõde on, et oma klienti tuleb detailideni tunda. See, kuidas klient otsinguid teeb ning millist sisu otsib, on sama oluline teadmine nagu kliendi isikuprofiil. Vajalik on mõista Search Intent’i – see tähendab praktikas seda, et kui e-pood keskendub disainmööblile, siis sisutekstides tuleks vältida fraasi “soodne mööbel”. Kasutajale tuleb pakkuda just sellist sisu, mida ta päriselt ostib. Vastasel korral lehekülastaja pettub, lahkub sealt kiirelt ning e-poe põrkemäär aina kasvab.

Kui märksõnad ja sisutekstid on hästi läbi mõeldud, siis on lootus, et sellega käsi-käes kasvab ühe sessiooni pikkus. Veebipoes viibimise aeg on oluline faktor, mida Google võtab arvesse otsingutulemuste seast parimate valimisel. Veel tasub pöörata tähelepanu kasutajakogemusele (UX), et poest ei lahkutaks kiiresti segaduse või häirituse tõttu. Lehekülastaja käitumist saab analüüsida näiteks Hotjar programmiga.

Viimane soovitus märksõnade osas on tähelepanu pöörata ka long-tail märksõnadele. Need on oma olemuselt spetsiifilisemad ja täpsemad. Näiteks otsingufraas “pruun nahast nurgadiivan”. Neil on küll väiksem otsingumaht, aga ka väiksem konkurents ning kõrgem konversioonimäär. Lisaks pakud kliendile täpselt seda, mida ta vajab!

Märksõnade ja sisutekstide teema on vaid killuke kogu SEOst. Sama oluline on tehniline olukord, turvalisus, mobiilisõbralikkus, analüütika seadistused, linkimised, struktureeritud andmed ja veebilehe peamised elemendid. SEO tööde juures on võtmesõnadeks läbimõeldud strateegia (mida tahame saavutada?), terviklikkus (pole suurt kasu, kui teeme SEO raames korda vaid ühe killu) ja regulaarsus (teatud perioodi tagant tuleks teostada SEO tervisekontroll).

Jaanus Lahe

CEO