Convertal tähistab oma 15.a juubelit!
Convertalil täitus 15 tegutsemisaastat. Erinevalt teistest TOPi agentuuridest pole Convertali juhtide- ja omanikering püsinud stabiilsena. Teie liitusite Convertaliga vähem kui kolm aastat tagasi & nüüd on täis esimene aastaring omanikena. Kuidas teie oma positsioonil Convertali 15 aastale tagasi vaatate?
Christina: “Tõsi, Convertalil on olnud 5 erinevat tegevjuhti ning erinevaid omanikke on kokku olnud lausa 11. Enamasti on muidugi omanikering koosnenud mitmest inimesest – sellest ka suur number. Eks iga vahetus on olnud pöördepunktiks. Igal juhil on oma nägemus ja stiil. Me ise räägime ka erinevatest ajastutest – näiteks Convertal 3.0.”
Jaanus: “Olen seisukohal, et erinevad juhid mõjuvad agentuurile tegelikult positiivselt. Iga juht jätab endast maha parimad praktikad, käekirja ja teadmised, mis agentuuri arengut soodustavad. Kergekäeliselt juhti vahetada siiski ei tasu. Oleme täheldanud, et persoonidel on siin äris suur mõjuvõim. Inimese nimi kannab endaga kaasas ekspertiisi ja usaldusväärsust. Eks siin kuskil peitub tasakaalu koht: iga ettevõte peab toimima ka juhita, kuid äri teevad lõpuks siiski inimesed inimestega, mitte ettevõtted ettevõtetega.”
Kuidas on taolised muudatused mõjutanud tiimi ja kliente?
Jaanus: “Tiim on alati muutustest enim mõjutatud. Agentuuritöö kasvatab inimesed kokku, muutustele reageeritakse sageli ühiselt. Praegune Convertali tiim on samuti väga ühtehoidev ja suure potentsiaaliga. Iga tiim ja töökeskkond kujuneb ka paljuski juhtide nägu.
Klientide osa on huvitavam – meil on täna nii mõnigi klient, kes on Convertaliga olnud algusest peale. Pikaaegsed kliendisuhted on iga agentuuri vundament.”
Christina: “Kvaliteedistandardite ja kliendisuhete hoidmine on meil päris hästi välja töötatud. Pakume spetsialistidele kliendiportfellis vaheldust ka ilma eluliste muudatusteta. Meie silmis on paari aasta jooksul projekti juurde uue silmapaari toomine end igati ära tasunud praktika. Projektijuht või strateeg on püsivam kuju. On olukordi, kus klient on spetsialisti vahetuse osas pelglik, parim naljaga pooleks vastus ongi viide sellele, et kui me oleme suutnud korduvalt agentuuri juhtimist ilma suurte tõrgeteta üle anda, siis projektide üle andmine on pea märkamatult sujuv protsess.”
Kuid nagu Jaanus ennist mainis – muudatuste osas tasub olla ettevaatlik ja pigem rahulik. Kui mina Convertalisse tulin, siis lihtne ei olnud. Kahe aastaga oleme teinud väga suure töö ja üsna heasse punkti jõudnud. See on aga tähendanud väga intensiivseid ja raskeid aastaid.”
Kuna te mõlemad jõudsite Convertalisse hiljem, siis oli teil valikuvabadus. Miks just Convertal?
Jaanus: “Mina sattusin tegevjuhiks tegelikult Convertali asutaja Taavi soovitusel. Oleme Taaviga sõbrad ning tegutseme koos Tartu Rocki korvpalliklubi juures. Kui Convertal uut juhti otsima hakkas, siis uurisin Taavilt tema mõtteid ja arvamust ning muu on juba ajalugu.”
Christina: “Convertal oli mulle juba aastaid enne silma jäänud. Olin kuulanud oma tulevaste kolleegide koolitusi ning istunud isegi klienditoolil müügiprotsessis. Enne pakkumist ei olnud ma tegelikult agentuuritööd üldse kaalunud. Valisin Convertali puhtalt põnevuse ja suurima arengupotentsiaali najalt. In-house variandid oleksid tegelikult olnud mugavustsoonis. Ma muidugi toona ei arvestanud, et põnevust, arengut ja mugavustsoonist lahkumist nii palju tuleb (muigab).
Convertali tänane omanikering on tavapärasest suurem ja eriilmelisem. Milline teil omavaheline tööjaotus on?
Jaanus: “Ma usun, et see on üks meie eeliseid. Iga inimene toob endaga kaasa kogemused, teadmised ja tutvused. Kaks omanikku ei ole tegelikult üldse turundustaustaga, mis annab meile pidevalt kõrvalseisja vaadet. Juhtimise mõistes on see meeldiv olukord, kus häid mõtteid on laual alati palju.
Üksi agentuuri vedamist ma ette ei kujuta. Töö intensiivsusest tulenevalt on vaja jagada ja toetada. Mitmekesi on ka see kergem: kunagi ei teki raskel hetkel üksi olemise tunnet. Me oleme ka inimpersoonidena piisavalt erinevad, et keegi toob alati positiivsust ja push’ib edasi.”
Millised on olnud senised kõige väljapaistvamad õnnestumised ja ka suurimad õppetunnid?
Jaanus: “Õnnestumisi ja õppetunde on agentuurielus igapäevaselt. Üks viimase aja eredamaid õppetunde on kindlasti see, et alati tajub klient oma valdkonda kõige paremini. Ma ütleks selle küsimuse juures pigem nii, et oluline on neid õnnestumisi ja õppetunde ka märgata ja dokumenteerida. Tiimina oleme hästi aru saanud, et peame teineteise suurimad kaasaelajad olema.”
Kuidas Convertalit hetkel Eesti turul positsioneerite? Millised on teie peamised tugevused ja eelised teiste digiturundusagentuuride seas?
Christina: “Positsioneerime end endiselt performance agentuurina, kuid oleme kitsast digifookusest edasi liikunud. Oleme strateegiliseks täisteenuse partneriks nõudlikule kliendile, kes mugavaid ja lihtsaid lahendusi ei soovi. Ma usun, et meie tugevuseks ongi tugev performance’i taust, mida saame rakendada ka meediaplaneerimises või brändikommunikatsioonis. Eriti täna, mil majandusolukord taolist lähenemist nõuab.
Jaanus: “Üldiselt olen alati arvanud, et Eesti digiturunduse tase on väga kõrge, kuid viimasel ajal on õnnestunud koostöömõtteid arutada kahe Poola agentuuriga. Tuleb tunnistada, et oleme turuna pisut maha jäämas. Mulle tundub, et kipume mugavaks jääma – aastaid läks Eestil väga hästi. Võib-olla on aga suures kasvava majandusega riigis lihtsalt tihedam konkurents, mis suunab uute lahenduste nimel rohkem pingutama. Meie eesmärk on kõik taolised praktikad ning tööriistad ka Eesti turule tuua.”
Millised on tulevikuplaanid? Vaadates senist ajalugu, siis kas varsti võib uusi muudatusi oodata?
Jaanus: “Tegime selle ümber möödunud aasta lõpus tiimiga palju nalja, et vaatame, millise pommuudisega me sel jaanuaril välja tuleme. Täna on juhtimise osas kindlasti stabiilsus. Muudatusi tahame ellu kutsuda pigem turul ning turunduspraktikates. Lansseerime ühes juubeliga ka tütarbrändi – Convertal Elevate.”
Christina: “Elevate’iga toome turule väga strateegilise lähenemise ning ka teenuse, mida sellisel kujul Baltikumist täna veel keeruline leida. Ühendame turunduse, toote-/teenusejuhtimise ja ärikonsultatsioonid – ehk toome performance lähenemise kliendile lähemale. Möödunud aasta lõpus tehtud agentuuride uuringust selgus, et turg vajab enim tugevat strateegilist partnerit. Turunduse strateegiline partner ei saa aga täna olla ilma ärijuhtimise teadmisteta.
Üks lihtne näide Elevate’i loogikast: klassikaline digiagentuur on harjunud keskenduma ROI/ROAS-ile. See on aga näitaja, mis võib olla teatud olukordades petlik ja mille najalt on ajas keeruline skaleerida. Elevate’i tiim loob kasvuks plaani, mis samaaegselt soovitud ROASi püüdmisele keskendub ka break-even ROASi langetamisele. Sealt tekib vahe, mis on päriselt äriliselt tuntav ja mis avab vahendid kasvuks. Break-even ROASi langetamiseks tegeleme näiteks marginaalide, protsesside parandamise, kliendilojaalsuse ja ostukorvi kasvatamisega. Lahendusi on mitmeid.
Teine teenusepõhine näide võiks olla ORM (Online Reputation Management). See on äriliselt kriitiline vajadus, mille rahuldamiseks on täna vaja digi-, meedia- ja kommunikatsiooniagentuuri. Kolme – või enama – agentuuri haldamine on omaette töö. Elevate lahendab selle mure ning pakub veel laiemat kompetentsi lisaks.”
Kuidas plaanite sünnipäeva tähistada?
Jaanus: “Väärikalt! Veebruari alguses oleme Eesti turundusmaastiku vahelduseks Tartusse kutsunud. Korraldame 8. veebruaril konverentsi Marketing Impulse 2024, mille enamik esinejaid on Convertali kliendid. Sealt koguneb kindlasti palju praktilisi kogemusi ja hinnalisi mõtteid turundusest ning ettevõtlusest tervikuna. Õhtu kulmineerub piduliku vastuvõtuga, kus veedame aega juba ainult oma klientide ja koostööpartneritega.”