5 strateegilist nõuannet Digitegu 2023 võitjalt
Septembri keskpaigas kuulutati välja Digitegu 2023 võitjad. Oleme uhked, et 3 võiduga olime enim kategooriaid võitnud agentuur! Kolmest võidutööst on midagi õppida kõigil – nii väikeettevõtte turundajal kui startup’i turundustiimi juhil. Panime lisaks kolmele case study’le kirja veel 5 turundusnõuannet, mida tulemusliku digiturunduse juures rakendada soovitame.
1. Efektiivseks remarketing kampaaniaks loo mitu taasturunduse listi
Tarbijakäitumine pole ühene ning ostuprotsess muutub ajas aina kompleksemaks. Seega tasub ka remarketing kampaaniatele läheneda konkreetsema eesmärgiga. Samasuguse sõnumiga ei ole tulemuslik kõnetada korraga klienti, kes on valikufaasis, ja klienti, kes alles sattus veebilehele. Soovitame endale – eriti lähenevate ostupühade valguses – luua lisaks klassikalistele listidele valmis veel mõned eriilmelised ning seejärel neid kombineerida.
Kasutaja käitumine lehel:
- Kõrge kaasatus: Kasutajad, kes on veetnud keskmisest rohkem aega teie veebisaidil või vaadanud mitmeid lehti, näitavad suuremat huvi. See grupp võib olla lähemal ostuotsusele.
- Madal kaasatus: Kasutajad, kes lahkusid kiiresti, võivad vajada teistsugust sõnumit, et neid uuesti kaasata.
- Külastuste sagedus: Sihtige kasutajaid, kes on teie saiti lühikese aja jooksul mitu korda külastanud, näidates suurt huvi.
Varasemad kliendid & ostuprotsess:
- Ristmüük ja lisamüük: Sihtige varasemaid kliente täiendavate toodete või teenustega.
- Hinnatundlikkus: Sihtige kasutajaid, kes on peamiselt külastanud allahindlusega või lõpumüügi sektsioone, või neid, kes sageli kasutavad sooduskoodi.
- Kõrge eluea väärtusega kliendid: Sihtige oma kõige väärtuslikumaid kliente eksklusiivsete pakkumiste, uute toodete varase juurdepääsu või lojaalsuspreemiatega.
- Madala eluea väärtusega kliendid: Kaasake uuesti kliente, kes on teinud vaid harva või madala väärtusega oste, eripakkumiste või isikupärastatud soovitustega.
- Kõrge kasumimarginaaliga toodete vaatajad: Jagage ja sihtige kasutajaid, kes on vaadanud tooteid, millel on kõrge kasumimarginaal. Selle tootegrupi suurem rõhutamine võib suurendada üldist kasumlikkust.
Erinevaid võimalusi taasturunduse listideks on veel. Alati tasub lähtuda konkreetsest eesmärgist, eelarvest ja varasemate kampaaniate tulemustest.
2. Jälgi, et meediakulu kasutamine oleks efektiivne
3. Kasuta kampaania tulemuste mõõtmisel isiklikke piirväärtuseid
Personaliseeritud reklaamid on kui a ja o, see-eest mõõdikute juures otsime tihti “valdkonna” või “Eesti keskmisi”. Enne strateegia koostamist on oluline mõista, mis on konkreetse ettevõtte jaoks päriselt hea ja optimaalne. Milliseid piirväärtusi teada ja kuidas neid arvutada? Loe siit.
4. Rakenda Google Analytics 4 enda heaks tööle
Google Analytics 4 (GA4) on viimasel ajal turundajate hulgas palju kõneainet pakkunud. Platvorm võimaldab ettevõtetel süveneda oma andmetesse senisest palju detailsemalt, avades ukse täpsematele analüüsivõimalustele.
Offline konversioonide seadistamine: Kui oled seadistanud päringuvormi täitmise konversioonnina, siis GA4 võimaldab integreerida ka “töösse läinud päringud”, ehk need päringud, mis on edukalt kaasa toonud tegeliku äritehingu või koostöö. See tähendab, et konversiooni tulpasid on mitu ning turundajatena on meil võimalus hinnata kanalite ja tegevuste reaalset kvaliteeti. Lisaks saavad reklaamialgoritmid kohanduda ja optimeerida reklaame nii, et need tooksid rohkem kvaliteetseid päringuid.
Segment Overlap analüüs: Erinevate kasutajasegmentide kattumise mõistmine on oluline, eriti kui tahate oma turundustegevusi paremini sihtida ja eelarvet efektiivselt jaotada. Segment Overlap analüüs aitab mõista, kas ja kuidas sihtrühmad kattuvad, võimaldades teha teadlikumaid otsuseid turunduskanalite ja sõnumite osas, mis jõuavad teie peamiste kasutajagruppideni.
5. Tea, et hea ROAS ei tähenda alati head kasumlikkust
Tihti langevad turundajad lõksu, kus fikseeruvad üksnes ROAS-i (reklaami kulutasuvuse) näitajale, eeldades, et suurepärane ROAS tähendab automaatselt suurepärast kasumlikkust. Kuid eduka turundusstrateegia taga on palju rohkem näitajaid, mida tuleb silmas pidada.
Lisaks on oluline jälgida ka kasumit, kliendi eluea väärtust (LTV), kliendi soetamise kulu (CAC) ning meediaefektiivsust (MER). Tähtis on mõista, et kui soovime saavutada pikaajalist ja jätkusuutlikku kasvu, tuleb meediaeelarvet suunata selliselt, et tagada parim võimalik kasumlikkus, mitte ainult suur ROAS, mis võib mõningatel juhtudel olla petlik.