Kõik postitused

Uus Bing muudab, mida ja kuidas kasutajad otsivad

29.03.2023

Tõenäoliselt oleme kõik mõnda retsepti otsides pidanud mööda kerima lugematutest bännerreklaamidest ja pikast märksõnu täistopitud loost kellegi lapsepõlve kohta, enne kui heal juhul lehe lõpust vajaliku info kätte saame. Selline üleküllastunud veeb on loonud Microsoftile aga hea aluse revolutsiooniks otsingumootorite maailmas.

Microsoft avaldas selle aasta alguses uue Bing otsingumootori, mis põhineb ChatGPT-l ehk tehisintellektiga juturobotil. Kui Google annab meile täna tulemused veebilehtedena, kus võib juhtuda, et otsitud vastust ei olegi, siis uus Bing ei piirdu üksnes linkide järjestamisega, vaid annab selged vastused ja põhjendused koos viidete ja soovitustega. Uus otsing toimub vestluse vormis, kus märksõnade kaudu otsimise asemel saab otse, täislausega küsida täpselt selle kohta, mis huvi pakub.

 

Peamised erinevused Google’i ja uue Bingi vahel

Google annab linke veebisaitidele, samas kui uus Bing annab isikupäraseid, otseseid ja kompleksseid vastuseid ning soovitusi, mis AI silmis otsitava teemaga seostuvad.
Uus Bing loob ka (originaalset) sisu – kirjutab originaalteksti, teeb kokkuvõtteid või paneb paika reisiplaani – ehk kõike, mida ChatGPT, kuid internetiühenduse ja uuenenud informatsiooniga. Bingi puhul saab valida ka kolme erineva vestlusstiili vahel – loovam, tasakaalukam ning täpsem. 

Google tugineb algoritmidele, mis hindavad veebisaitide populaarsust, kiirust, selles sisalduvaid märksõnu ja muid tegureid; uus Bing tugineb tehisintellektil, mis mõistab konteksti ning genereerib vastuseid loogika, loovuse, eelmiste päringute ja kasutajate tagasiside põhjal.

 

“Kuidas mina seda oma ettevõtte heaks kasutada saan?”

Täna on uus Bing veel preview mode’is, mis tähendab, et sellele ligipääsu saamiseks peab liituma ootejärjekorraga aadressil https://www.bing.com/new. Uuele Bingile on ligipääs vaid ca miljonil kasutajal. Järjekord aga kasvab jõudsalt ning ligipääsu saamist soodustab oma seadmel Bingi peamiseks otsingumootoriks lisamine.

Märtsi alguses teatas Microsoft, et Bing on ületanud 100 miljoni igapäevase kasutaja piiri. Kuigi Google’i kõrval moodustab see turust vaid murdosa, on selgelt näha elevust uue Bingi ja AI tööriistade ümber. Seepärast on oluline end ennatlikult Bing otsingumootoris nähtaval hoida. Uus Bing kasutab GPT-4 tehnoloogiat ning vastuseid andes kombineerib see andmeid eelkõige orgaanilisest otsingust ja Bingi reklaamidest. Esiteks on oluline enda äri Bing Places For Business’is registreerida, mis on Microsofti analoog Google My Businessile. Orgaanilise otsingu puhul tasub rõhku panna SEO-le, sealjuures keskenduda on-page sisule ja selle kvaliteedile. Bingi otsingureklaamid toimivad samasugusel oksjonipõhisel mudelil nagu ka Google’is.

 

Turundustegevused jaotuvad Google’i ja Microsofti vahel

USAs ja Lääne-Euroopas on reklaamijate massiline sisenemine Microsofti juba alanud. Õigemini, nad on seal alati olnud, kuid viimane poolaasta on näidanud märgatavat kasvu. Just konkurentsi vähesuse tõtu on tänased CPC hinnad võrreldes Google’iga oluliselt odavamad. Siiski näitab USA turu statistika, et Bingi reklaamidel on Google’iga võrreldes madalam keskmine konversioonimäär. See põhjus peitub ilmselt tänastes harjumustes kahe otsingumootori kasutamisel, mis võib OpenAI liidestuse massidesse jõudmisel väga kiiresti muutuda. Veebis ostlemine GPT-4 tehnoloogia abil on kasutajale uudne ning ülimalt mugav kogemus.

Klikihinna soodsus ei ole ainus põhjus, miks järjest enam turunduseelarveid kahe otsingumootori vahel jaotatakse. Nagu ennist mainitud: GPT-4 lahendus põimib omavahel andmeid nii orgaanilisest otsingust kui ka reklaamtulemustest. Arvestades AI tööpõhimõtteid võib eeldada, et mida varem konkurentidest suuremas mahus täna Microsoftis kohal olla, seda paremad tulemused on ka tulevikus. Lisaks paigutab Bing täna reklaamtulemused genereeritud vastuse sisse, nähes välja oluliselt loomulikum kui Google’i tulemused. See ei pruugi lõplikult nii jääda, Microsoft on erinevaid reklaampaigutusi testimas ja kindlat paigutust ei saa me ilmselt enne teada kui uus Bing on universaalselt kättesaadav. Lisaks on taoline paigutus tekitanud murekohti tarbijapsühholoogia ja digioskuste uurijate seas.

 

Eesti ja Bing

Olles lugemisega siiani jõudnud, seisad ilmselt mõttekoha ees, kas ja mis muutub kohalikul turul. Eestis räägitakse uuest Bingist ja potentsiaalsest migreerumisest vähe. Sedagi ei tea me täna täpselt, kui palju on Eestis inimesi, kes uuele Bingile ligipääsu on saanud. Siiski näitab praktika, et viimastel kuudel on kasvanud ettevõtete soov Microsofti reklaame proovida. Boonusena ei tasu unustada, et möödunud aasta suvel lõi Microsoftiga käed Netflix, mille platvormile reklaamide integreerimine alguse sai.

Enim potentsiaali on Eesti ettevõtjatel välisturgudele laienemisel, eelkõige siis, kui sihtturuks on Lääne-Euroopa. Bing võimaldab reklaamtegevusi alustada märkimisväärselt väiksema eelarvega ning aidata seeläbi tasuvust paremini optimeerida. Ei tasu ka unustada, et 3% (umbes nii palju on hetkel Microsofti kasutajaid Eestis) koduturu populatsioonist on 39 000 inimest, kes statistika kohaselt teenivad üle Eesti keskmise palga, on vanuses 25-39 ja kõrgharitud. Convertali portfellis on mitu Eesti ettevõtet, kes kasutavad Microsofti reklaamvõimalusi koduturul ning seda parema ROI-ga kui Google’s.

Bingi reklaamide proovimine on ülimalt lihtne: vaid mõne liigutusega saab hõlpsasti tänased Google’i otsingureklaamid laadida üles Microsofti platvormile. Seda soovitame teha aga ainult reklaamtekstidega, sest otsiterminite mahud ja väljendid on tihti üpris erinevad.

 

Kirke Hordo
digireklaami spetsialist

&

Christina Värno
digiteenustejuht & partner